لیست لوازم خانگی

قیمت لوازم خانگی ال جی،قیمت لوازم خانگی در بانه،قیمت لوازم خانگی ال جی در بانه،قیمت لوازم خانگی سامسونگ

لیست لوازم خانگی

قیمت لوازم خانگی ال جی،قیمت لوازم خانگی در بانه،قیمت لوازم خانگی ال جی در بانه،قیمت لوازم خانگی سامسونگ


قبل از پرداختن به صحبت پیرامون دانلود درس پژوهی ، دانلود طرح جابر و دانلود طرح کرامت باید این نکته را خاطر نشان کنیم که مطالعه و بررسی جامعی از پژوهشها ، نظریه ها و روشهای تدریس نشان می دهد که علی رغم نیاز فراوان معلمان به نظریه های تدریس، تا چند سال پیش هیچ نظریه ای درباره تدریس که مورد قبول همگان باشد وجود نداشته است .

نتایج مطالعات و همچنین مشکلات و مسائل حاصل از چنین برخوردهایی با تدریس ، و همچنین مطالعه و پژوهش پیرامون طرح هایی در فضای مجازی که در نهایت منجر به دانلود درس پژوهی ، دانلود طرح جابر و دانلود طرح کرامت می گردد  عملأ نشان داده است که نظریه های یادگیری هرچند که جامع و متنوع باشند ، به تنهایی قادر نخواهند بود که معلم را از نظر تدریس بی نیاز سازند .

تعریف یادگیری

یادگیری یعنی ایجاد تغییر نسبتا پایدار در رفتار بالقوه یادگیرنده ، مشروط بر آن که این تغییر بر اثر اخذ تجربه رخ دهد . در واقع این تعریف از یادگیری باعث رشد بیشتر معلمان در فعالیت های کلاسی و هدفمند بودن دانلود درس پژوهی ، دانلود طرح جابر و دانلود طرح کرامت در فضای مجازی می گردد.

خصوصیات مهم این تعریف یعنی تغییر نسبتا پایدار ، رفتار بالقوه ، تجربه ، همگی احتیاج به توضیح دارند که در زیر به آنها اشاره می گردد .

  1. کاربرد تغییر نسبتا پایدار به خاطر این است که تغییرات موقتی در رفتار از حیطه یادگیری برکنار می باشند.
  2. کاربرد اصطلاح رفتار بالقوه بدین معنی است که همیشه نباید انتظار داشت که یادگیری بلافاصله در رفتار یادگیرنده ظاهر گردد ، بلکه گاهی اوقات بدون تغییر در رفتار ظاهری یادگیرنده رخ می دهد .

برای مثال ، یک معلم ممکن است تمامی مطالب مربوط به یک درس تدریس را به خوبی بیاموزد ولی تا فرصت مناسبی برای تدریس به دست نیاورده ، امکان دارد تغییری در رفتار خود که حاکی از یادگیری مطالب درس روش تدریس باشد ، از خویش نشان ندهد و این توانایی تا زمان فراهم شدن شرایط لازم ، مکنون باقی بماند . دانلود طرح جابر در این زمینه به معلم کمک می کند که فعالیت های یاددهی و یادگیری را به صورت عملی به دانش آموزان بیاموزد.

  1. کاربرد کلمه تجربه حاکی از آن است که تنها تغییراتی را در رفتار می توان یادگیری دانست که ماحصل تجربه باشند . فکر کنید

تعریف تدریس

امروزه تعریفهایی که از تدریس به عمل آموده است مختلف است . اسمیت (1988) اعتقاد دارد : « تلاشهایی که برای تعریف تدریس صورت گرفته به جای تمرکز بر ارائه تعاریف روشن و صریح از تدریس، بر کاوش ابعاد مختلف این مفهوم تمرکز داشته است » . از این رو ، نگرشهای مختلفی درباره ی تدریس شکل گرفته است . برای مثال : گیج (1374) عنوان می کند : « منظور من از تدریس عبارت از هر فعالیتی است که از جانب یک فرد به منظور تسهیل یادگیری فرد دیگری انجام می پذیرد » . نگرش دوم برگرفته از تمثیلی است که دیویی از تدریس بیان کرده و آیزنر (1994) آن را توضیح داده است . از دیدگاه وی تدریس مشابه عمل فروختن است ؛ همان گونه که بدون وجود خریدار نمی توان چیزی را فروخت ، معلم نیز قادر به تدریس نیست ، مگر اینکه فرد یا افرادی برای یادگیری وجود داشته باشند ، تدریس از نظر کسانی که به این دیدگاه معتقد هستند ، دارای ماهیت از نوع « دستاورد » است و لزوما باید به دستاوردی که همان یادگیری است بیانجامد (مهر محمدی ، 1380)د. در نگرش سوم آنچه که مورد توجه قرار گرفته است تعامل بین معلم و یادگیرنده می باشد . بر این اساس « تدریس عبارت است از ، تعامل یا رفتار معلم و فراگیر بر پایه طراحی منظم و هدفدار معلم برای ایجاد تغییر در رفتار فراگیر» شعبانی ، (1374).

با توجه به آنچه که گذشت می توان گفت که از تدریس هم تعاریف متعددی به عمل آمده است . همه ی این تعاریف در دو ویژگی : 1. وجود تعامل یا رابطه متقابل بین معلم و یادگیرنده و 2. هدفدار بودن این فعالیتها از جانب ، مشترک هستند . از این رو ، تدریس را به طور کلی می توان چنین تعریف کرد : فعالیتهایی که جهت ایجاد تغییر در رفتار یادگیرنده از جانب معلم طرح ریزی می شوند و این فعالیتها بین معلم و یک یا چند یادگیرنده به صورت رابطه ی متقابل صورت می گیرد .از این فعالیت ها می توان به دانلود درس پژوهی ، دانلود طرح جابر و دانلود طرح کرامت در فضای مجازی اشاره نمود.

با توجه به تعریف های یادگیری و تدریس می توان چنین نتیجه گیری کرد که بین آنها تفاوت وجود دارد (یادگیری همیشه معطوف به یادگیرنده است ولی تدریس مستلزم فعالیت متقابل بین حداقل دو شخص معلم و یادگیرنده می باشد ) در واقع فعالیت هایی چون دانلود درس پژوهی ، دانلود طرح جابر و دانلود طرح کرامت در فضای مجازی در زمره تدریس قرار می گیرند.

معلمان و دانش آموزان عزیز می توانند به سایت بانک فایل پژوهشی معلمان به آدرس https://moallemblog.com   مراجعه نموده و از هزاران فایل مفید و ارزشمند که در این پایگاه موجود است برای دانلود درس پژوهی ، دانلود طرح جابر و دانلود طرح کرامت  استفاده نمایند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۳
posteq posteq

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی