لیست لوازم خانگی

قیمت لوازم خانگی ال جی،قیمت لوازم خانگی در بانه،قیمت لوازم خانگی ال جی در بانه،قیمت لوازم خانگی سامسونگ

لیست لوازم خانگی

قیمت لوازم خانگی ال جی،قیمت لوازم خانگی در بانه،قیمت لوازم خانگی ال جی در بانه،قیمت لوازم خانگی سامسونگ

در انتخاب یک غذاساز باید موارد زیادی از قبیل بدنه، اندازه ظرفها، تیغه‌ها، کارکردها، گارانتی و… را مد نظر داشت. برای اینکه بتوانید انتخاب مناسبی و با توجه به بودجه تان داشته باشید، در این نوشتار تک تک موارد مهم در خرید یک غذاساز را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهیم.
1- ظرفیت و جنس ظرف
ظرفیت محفظه غذاسازها معمولا از یک تا ۳.۵ لیتر متغییر است. البته در این میان خرد کن یا غذاسازهایی هم با محفظه حدود نیم لیتر هم در بازار یافت می‌شود. البته این میزان درباره موادغذایی اندکی فرق می‌کند. 
اگر شما معمولا برای جمعیت زیادی غذا درست می‌کنید یا اینکه همیشه چندین دستور غذایی را با هم آماده می‌کنید، شاید بهتر باشد به دنبال غذاسازهایی با محفظه های ۲ لیتری یا بیشتر باشید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که با افزایش ظرفیت غذاساز قیمت آن هم بیشتر می‌شود و باید مواظب بودجه‌تان هم باشید. همچنین هرچه ظرفیت بالاتری انتخاب کنید، باید فضای بیشتری را روی میز آشپزخانه برای آن خالی کنید. معمولا مدلهایی با ظرفیت ۱.۵ تا ۲ لیتر برای اغلب کاربردهای خانگی مناسب و کافی هستند.
بسیاری از این ظروفها (چه مخلوط کن یا آبمیوه گیر و آسیاب)‌ معمولا از پلاستیک پلیمری نشکن تهیه شده اند. این جنس علاوه بر دوام بالا، به راحتی تمیز می‌شود و در ماشین ظرفشویی هم قابل استفاده است. البته عیب این ظروف آن است که در طی زمان خش برداشته و کم کم کدر می‌شوند. اما اگر محصولی با پشتیبانی قطعات مناسب انتخاب کنید، می‌توانید ظرف جایگزین را با قیمت مناسب تهیه نمایید.
برای اینکه راحت‌تر بتوانید درباره حجم غذاسازتان تصمیم بگیرید، به این چند نکته دقت نمایید:
– ظرفیت اعلام شده روی غذاسازها معمولا برای ترکیبات خشک است.
– هنگام استفاده از مواد مایع همیشه نصف ظرفیت اسمی دستگاه را پر کنید تا از سرریز مایعات و اسیب به دستگاه جلوگیری شود.
– غذاسازهای کوچک با گنجایش کمتر از یک لیتر معمولا برای کارهای دم دستی کوچک مناسبند. مانند ورقه کردن یک پیاز یا له کردن یک سیر.
– بهترین انتخاب معمولا یک غذاساز ۲ لیتری با دهانه تغذیه گشاد است. اینگونه اغلب غذاهای کم حجم یا حجیم را به راحتی آماده می‌کنید و هنگام حضور مهمان هم غافلگیر نمی‌شوید.
– مدلهای ۱.۳ تا ۲ لیتری برای خانواده‌های کوچکتر از ۴ نفر انتخاب مقتصدانه‌ای خواهند بود. اینگونه بدون تصرف جای زیاد روی کابینت آشپزخانه، ظرفیت کافی برای تامین غذای خانواده را در اختیار دارید.

01b

- درپوش ظروف و دهانه ی تغذیه روی در
ساده باید گفت که بهترین درپوش آن است که به محکمی روی درب ظرف جفت و جور شود. خوشبختاته تعداد کمی از غذاسازهای بازار مشکل درپوش دارند. مگر اینکه دچار ایراد ساخت در کارخانه باشند. دقت کنید که هنگام خرید قطعات را یک دور سوار کنید تا از چفت و بست آنها مطمئن شوید. برخی دیگر از درپوشها دارای بخش اضافه‌ای در اطراف دهانه تغذیه هستند که همانند یک سینی تغذیه عمل می کند. اگرچه اینگونه کار با حجم بالای مواد غذایی آسان می‌شود، اما باید دقت کنید این مدلها گرانتر هستند و البته تمیز کردن آنها هم سخت‌تر خواهد بود. بهتر است برای استفاده در خانه چندان دنبال این ابزار پردردسر نباشیم. اندازه دهانه تغذیه ظرف هم مهم است. برخی غذاسازها دهانه ورودی موادغذایی بزرگتر از حد معمولی دارند. این موضوع به شما کمک می‌کند تا کارهای‌تان را سریع‌تر پیش ببرید و از سویی هم قطعات بزرگتری از میوه و سبزی‌جات را درون آن بریزید. 
3- لوازم چندکاره
دیسک‌های ریز کردن و ورقه کردن به استاندارد تمام غذاسازها تبدیل شده‌اند. البته در اغلب مدلهای گران می‌توانید تجهیزات لازم برای رنده کردن، آسیاب کردن، آبمیوه‌گیری، اب مرکبات گیری، خمیر کردن و مانند ان را ببینید که به صورت ظروف یا تیغه های جداگانه‌ای عرضه می‌شوند که روی پایه اصلی دستگاه نصب می‌گردد.

02b

4- خمیرگیری و عملکرد ساکت
معمولا مدلهای ارزان‌تر هنگام کار دادوهوار راه می‌اندازند و شروع به دویدن روی کابینت آشپزخانه می‌کنند. همچنین توان خمیرگیری و مخلوط کردن موادی با غلظت بالا را ندارند. این درحالی است که مدلهای گرانتر بسیار کم صدا هستند و قدرت کاری و موتور قوی تری نیز دارند. محل قرارگیری موتور در پایه دستگاه است و سنگین ترین بخش آن محسوب میشود. طبعا هرچه دستگاه بزرگتر باشد، موتور سنگین تری نیز دارد که گاهی تا 9 کیلو وزن دارد.این سنگینی دلیل مهمی دارد و واقع این پایه سنگین موجب میشود که دستگاه در هنگام کار و چرخش سریع پره های آن، از جای خود حرکت نکند.
5- سرعت
غذاسازها معمولا دو تنظیم دارند. خاموش و روشن، سرعت ثابت و کارکرد به صورت پالس. گزینه پالس به شما اجازه می‌دهد به صورت ممتد، اما با کنترل دقیقتری کارتان را انجام دهید. همچنین در کارهای قدرتی مانند خرد کردن جامدات یا خمیر کردن هم بسیار بهتر عمل می‌کنند. اگرچه برخی مدلها حتی تا ۱۰ یا ۱۵ سرعت هم قابل تنظیم هستند، اما درواقع همین دو حالت روشن-خاموش و پالس تمام چیزی است که شما نیاز دارید.

03b


6- لوازم چندکاره
دیسک‌های ریز کردن و ورقه کردن به استاندارد تمام غذاسازها تبدیل شده‌اند. البته در اغلب مدلهای گران می‌توانید تجهیزات لازم برای رنده کردن، آسیاب کردن، آبمیوه‌گیری، اب مرکبات گیری، خمیر کردن و مانند ان را ببینید که به صورت ظروف یا تیغه های جداگانه‌ای عرضه می‌شوند که روی پایه اصلی دستگاه نصب می‌گردد.
7- تیغه‌ها
دلیل اصلی کارایی و همه‌فن حریف بودن غذاسازها تعداد زیاد تیغه‌های قابل تعویضی است که می‌توانید در آنها استفاده کنید. تیغه کلاسیک و معمولی که همه غذاسازها دارند، برای خرد کردن و ریزکردن به کار می‌رود. تیغه کوچکتر ویژه نان به شما اجازه می‌دهند در زمان بسیار اندک خمیر مورد نظرتان را آماده کنید. صفحه‌های ورقه کن و رنده هم در سایزهای مختلف به همراه غذاساز عرضه می شوند که شما را قادر می‌سازد موادغذایی را در قطعات و بافتهای مختلف خرد و آماده کنید. تیغه‌های همزن هم به بخشی عمومی در غذاسازها تبدیل شده اند. البته به خوبی همزن‌های اختصاصی نباید از آنها انتظار کار داشت، اما در بیشتر موارد نیاز شما را برطرف خواهند ساخت.

04b


8- کنترل لمسی
امروزه دیگر روی هر وسیله برقی خانگی، از یخچال تا تلویزیون و پنکه ممکن است صفحه کنترل لمسی با قابلیتهای گوناگون را بیابید. در غذاسازها هم برخی شرکتها به کلیدهای لمسی روی آورده اند که باعث می‌شود بدنه دستگاه و سطح کلیدها بسیار راحت‌تر تمیز شود. 
9- ظرف مدرج برای حداکثر میزان مایعات
روی ظرف همزن و حتی مخلوط کن اغلب غذاسازها خطوط مدرجی با ذکر اندازه و یا حداقل یک خط برای حداقل و حداکثر گنجایش درج می‌شود. اینگونه دیگر به علت اضافه کردن میزان زیاد مایعات با سرریز و کثیفی و گاها خرابی دستگاه روبرو نمی‌شوید.
10 - محفظه ویژه قطعات
اینکه غذاساز شما حاوی یک محفظه درون خود یا به صورت جداگانه برای قرار دادن ملحقات دستگاه باشد، می‌تواند به مرتب بودن آشپزخانه و البته جلوگیری از گم شدن قطعات کمک بزرگی کند.
11- ایمنی
بسیاری از مدلهای غذاساز مجهز به ویژگیهای ایمنی مختلفی هستند. از جمله دربهای قفل شونده، فاصله زیاد بین ورودی مواد و تیغه ها و خاموش ماندن دستگاه در صورت درسته نشدن درب ظرف. این نکات ایمنی شما و اهالی خانه را تضمین کرده و اگر موجب بالا رفتن قیمت دستگاه هم شوند، ویژگیهایی بسیار با ارزش محسوب میشوند و بهتر است با مبلغ بیشتر، دستگاهی با ایمنی بالا تهیه کنید.

05b


12- گارانتی معتبر
و در آخر موضوعی که درباره تمام ابزارها و لوازم منزل ‌تان صدق می‌کند و حتی در تمام زندگی باید رعایت کنید، این است که محصولی با گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب و کافی را انتخاب نمایید. حتی اگر به دنبال مدل گرانقیمتی هستید که کارایی طولانی و مطمئنی دارد، باز هم برای اندکی ارزانتر خریدن، گارانتی را فدا نکنید. همچنین مدلی را انتخاب کنید که به طور وسیع در بازار توزیع شده و از نظر دفاتر خدماتی پوشش کشوری خوبی را داشته باشد. معمولا قطعات و لوازم یدکی این گونه محصولات بسیار بیشتر است و راحت‌تر خدمات دریافت می‌کنید. در عین حال که خدمات دهندگان هم در زمینه تعمیر این ابزارها دقیقتر و ماهرتر هستند. 
13- نیروی دستگاه
غذاساز موردنظرتان باید برای انجام دادن تمام اموری که از آن انتظار دارید، دارای نیروی کافی باشد. نیروی این دستگاهها از 400 تا 1100 وات و بیشتر متفاوت است. هرچه میزان نیروی موتور بیشتر باشد، کارهای محوله به دستگاه سریعتر انجام شده و غذاساز برای کارهای سنگینتر مناسبتر خواهد بود. سعی کنید که با توجه به بودجه خود، قویترین مدل ممکن را تهیه کنید و در کل هدف خود را بر روی خرید مدلی با میزان وات 750 به بالا قرار دهید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۱۴
posteq posteq

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی